Art Deco, Versace og 11th Street Diner i Miami South Beach

Mere art deco, en solopgang ved atlanterhavet, Versaces hus (hvor han blev skudt) og morgenmad på en ikonisk diner på 11 st. Det var kun programmet inden kl 09:30, hvor jeg tog med Miami Tour Company rundt i byen.

Solopgang i Miami South Beach

Jeg havde en aftale klokken 09:30 med en tour bus og sammen med min jet-lag kom jeg rigeligt tidligt op. Med Atlanterhavet lige uden for døren gik jeg ned på den mennesketomme strand og nød solopgangen i den kølige havluft. Der løber en sti langs vandet som rigtig mange benytter til motion, men mange tager også turen nede på stranden. En del af den har fast (hård) sand som man fint kan løbe på.
Der er også pull-up bars forskellige steder langs stranden hvor strandløver af forskellige størrelser gør sig til. Miami SOBE egen muscle beach.

Art deco og Versace

Hotellerne der pryder den del af Ocean Drive jeg boede på, er alle i en eller anden form for art deco. Pga former og farver tager de sig alle forskelligt ud afhængig af hvornår på dagen de betragtes.

Der gøres meget for at bevare de historiske huse og syd for 21 st. må man ikke vælte ydermuren på et eksisterende art deco hus, så vil man bygge nyt skal det gøres i den eksisterende ramme (alt indmaden må man dog gerne fjerne, så man kan se exoskeletter rundt om i byen).

Versace

Mellem alle hotellerne ligger et meget anderledes hus. For det første er det ikke art deco men spansk villa. For det andet så var det en privat bolig for Gianni Versace fra 1992-1997. Huset blev tragisk nok først rigtig kendt, da Versace blev skudt og dræbt på trappen foran huset i 1997. Når han boede i huset, så spiste han ofte morgenmad på en café tæt ved huset. Det var på vej tilbage fra sin morgenmad at han blev skudt.
I 2000 blev huset købt og lavet om til hotel, Casa Casauarina Hotel, og indeholder også en meget eksklusiv natklub. Hvis man bor på hotellet, 1200 dollars pr. nat i lavsæson, 4000 dollars i højsæson, så får man et midlertidigt medlemskab til natklubben mens man bor der.

11th Street Diner i South Beach

Jeg havde udset mig en hearty breakfast på 11 st. dineren. Havde set den på min første tur til Miami i 2006, men der blev der ikke tid til et besøg. I aftes gik jeg rundt i området for at finde den, så jeg kunne besøge den til morgenmad.
Det er en klassisk diner i alle henseender helt ned til detaljen med rød vinyl på sæderne. Der var god plads så jeg valgte at sidde ´at the counter´. På den måde kan man følge med i aktiviteterne bag skranken.
Dineren har åbent døgnet rundt, så menuen bestod af andet end morgenmad (men morgenmad serveres døgnet rundt). Valget faldt på en western omelet med skinke, løg og bell peppers. Jeg tog også en bagel med creme cheese til (det hører sig jo til i USA ;).

Stedet er en institution i området og har vundet megen hæder blandt anmeldere og gøster. 11th Street Diner er ikke blevet mindre kendt af, at det har været featured i Diners, Drive-ins and Dives, en programserie på tv-stationen Food Network. Velbekomme.

Overnatning i Miami

Miami er en storby lidt a la LA, hvor der er flere områder og dermed flere niveauer mht. overnatning afhængig af hvad du skal i Miami of Florida. Her finder du flere detaljer om Miami og hvor du finder de billige overnatninger i Miami.

Brewery tour i Charlotte

Jeg oplevede Charlotte, NC på kryds og tværs, godt hjulpet på vej af min lokale guide, en øl-blogger, der tog mig på brewery tour.