Chrysler 200 Cabriolet – bagageplads
Hvis du selv planlægger din roadtrip og sørger for fly og bil mm. på egen hånd, så se her for alt om billig billeje i USA.
Jeg havde flottet mig på turen til Miami og Key West og havde to forskellige udlejningsbiler. Den første, som jeg havde i to dage til Everglades National Park og i Miami, var en Chevrolet Camaro SS (læs indlæg om den her). Den anden, som jeg kørte ned til Key West i, var en Chrysler 200 cabriolet.
Bemærk! Chrysler 200 produceres ikke længere og er derfor ikke en model du vil få udleveret, hvis du lejer en cabriolet i USA & Canada. De to cabriolet modeller som er i biludlejningsselskabernes flåde, er Ford Mustang Cabriolet og Chevrolet Camaro.
Gensyn med Chrysler Cabriolet
Jeg kendte godt lidt til Chrysler 200 cabriolet. I 2007 havde jeg den tidligere model (Chrysler Sebring) i to uger. Faktisk har jeg nu oplevet de sidste tre generationer af Chrysler Sebring/200 Cabriolet. Tilbage i 2005 og 2006 valgte vi en Chrysler Sebring Cabriolet fordi det var den billigste cabriolet at leje, men det skulle også vise sig det var den med det største bagagerum blandt cabrioleter.
I 2007 oplevede jeg så den næste generation og blev slemt skuffet mht. bagageplads. Fordi jeg kendte bilen fra året før, så havde jeg pakket som jeg plejer, men min bagage kunne ikke være i bagagerummet. Jeg måtte bruge bagsædet. Chrysler var gået fra klassens bedste bagageplads til den dårligste.
I 2008 havde jeg en Ford Mustang Cabriolet og var overrasket over hvor god bagagepladsen var i forhold til den nye Chrysler Sebring (den gamle model fra 2005 havde stadig et større bagagerum). Det betød jeg altid kiggede efter en Ford Mustang når lysten fladt på en Cabriolet (bl.a. i 2011 hvor jeg skrev dette indlæg om bagageplads i Ford Mustang Cabriolet).
Fordi man ikke kan få de gamle modeller (2005) ved udlejningsstederne og fordi der var kommet en ny model (200 i stedet for Sebring) + jeg ikke havde det store behov for plads/ikke var så længe afsted, så valgte jeg en Chrysler 200 Cabriolet i fire dage ned til Key West.
Skiftet fra Camaro SS til Chrysler 200
Da jeg skiftede bil i Miami lufthavn fra Camaro SS til Chrysler 200 fik jeg mere bagageplads og færre kræfter. Det var dog på ingen måde en dårlig oplevelse. For det første er en cabriolet altid et plus i min bog, så med taget nede og +22 grader var det ligeså fedt som i Camaro’en. De færre kræfter (173 hk i stedet for 426 hk) føltes heller ikke sløve. Chrysler 200 føltes mindre og lettere (selvom den ikke er) og som nævnt i indlægget om Camaro’en, så er området ikke oplagt til 426 hk, så kræfterne rakte rigeligt.
Bilen manglede ikke udstyr i forhold til andre udlejningsbiler jeg har haft i USA (generelt er udstyrsniveauet højt i USA). I forhold til Camaro’en, så savnede jeg HUD (head Up Display), men ellers sad der alt det i rattet man havde brug for.
Radio/CD fungerede også fint. Der var XM satellit radio i denne (de fleste biler i USA sælges med XM og der medfølger 3 mrd. eller 1 år abonnement – det varierer meget om udlejningsbilen er blevet aktiveret. Hvis det er, kan det også være løbet ud. XM satellit radio er suverænt når man kører rundt i ørkenen og er blevet træt af sin egen playlist på iPod’en).
Bagageplads i Chrysler 200 Cabriolet
På vej ned til Key West provianterede jeg hos Walmart og fik fyldt bilen med med de mest nødvendige ting til 3 dage med alkohol i blodet. Bagagerummet på Chrysler 200 kan sluge lidt mere end Camaro’en, men er man to personer med bagage, så kommer man ikke udenom at benytte bagsædet.
Bagsmækken er ikke for vat-arme. Det er hele bagenden der åbner op og den er tung.
Selvom man kun er en person så skal man stadig pakke fornuftigt for at få plads til det hele i bagagerummet. Jeg gad ikke bruge kræfter på at indordne mig efter forholdene, så min håndbagage fik plads foran passagersædet og jeg havde så resten i bagagerummet. Det fungerede fint.
Både Camaro’en og Chrysler 200 Cabriolet har nogle anordninger i bagagerummet som der skal tages hensyn til når man pakker bagagen og samtidig vil have plads til at køre taget ned. Er man presset på bagage så vil jeg anbefale at køre taget ned først og dernæst pakke bagagerummet. Ellers kan man risikerer at man ikke kan køre taget ned.
Den blå taske på billedet er 75x35x35 cm.
Det problem løber man ikke ind i med en Ford Mustang Cabriolet da bagagerummet og taget er to adskilte ting.
Mere plads med taget oppe
I sommeren 2012 havde jeg atter en Chrysler 200 cabriolet. Denne gang var vi to personer og turen var på tre uger. Det betød bagagen skulle pakkes lidt anderledes, men der var rigelig med plads.
Med taget oppe er pladsen i bagagerummet imponerende, specielt med tanke på, at Chrysler 200 ikke er en full size bil, som eks. Ford Fusion. Vi kunne uden problemer have vores håndbagage, rejsetasker, køletaske og proviant/indkøb.
Plads til bagage med taget nede
Fordi Chrysler 200 cabriolet har meget lidt plads i bagagerummet med taget nede, måtte vi tage bagsædet i brug, men selv med to store sportstasker kunne de fint være der.
Bagageplads i Cabriolet’er
Som vist på billederne i indlægger her og de to andre som går tæt på cabriolet’er (Ford Mustang og Camaro SS) så kan man godt få plads hvis man vil. Alle biler fungerer fint to en eller to personer. Flere end det og det handler om hvilke kompromis man er villig til at indgå. Jeg ville aldrig være mere end to voksne på roadtrip i en Camaro eller Chrysler 200 af hensyn til bagageplads og plads til personer på bagsædet.
Man kunne godt klemme 3 voksne ned i en Ford Mustang, men ville altså skulle bruge bagsædet til bagageplads også.
Leje af cabrioleter i USA
Det er nemt nok at leje en cabriolet i USA (kommer dog an på udbud og efterspørgsel – ikke så mange tilgængelig i Chicago i vintermånederne osv.). Udfordringen står i at få den man gerne vil have. Alle udlejningsselskaber (ikke kun de sider jeg anbefaler) skriver ‘eller lign.’ ud for de viste modeller. Det er for ikke at rende ind i problemer i tilfælde af, at noget uventet skulle ske med bilen hos dem der har den før dig.
Hos Auto Europe og CarTrawler har jeg set de både har Chrysler og Ford Mustang i resultatlisten. Det er stadig ingen garanti, men et skridt på vejen for at sikre man får den cabriolet som man har bestilt.
Det er kun hvis man går direte til de store som AVIS, Hertz mm. man kan bestille en bestemt model (som man også får lov at betale for).
Populære billeje byer
Her finder du detaljeret info om, hvordan du nemmest lejer bil på en række populære destinationer.Se mere om billeje i Californien.
Se mere om billeje i San Francisco.
Se mere om billeje i Los Angeles.
Se mere om billeje i New York.
Se mere om billeje i Boston.
Se mere om billeje i Chicago.
Se mere om billeje i Atlanta.
Se mere om billeje i Houston.
Se mere om billeje i Denver.
Se mere om billeje i Orlando.
Se mere om billeje i Miami.
Se mere om billeje i forbindelse med krydstogt.
Se mere om billeje i Canada.
Hvis du selv planlægger din roadtrip og sørger for fly og bil mm. på egen hånd, så se her for alt om billig billeje i USA.
Hej rene. Fed side ??vi er 2 voksen og 2 børn på 5 og 3 år der vil på en bil ferie ifra måske LA ? Vi tænker på 20 dage. Har du en kanon rute? Mvh Jimmy
@ Jimmy
Tak for ros.
Det har jeg.
Den klasiske roadtrip rute på vestkysten er oplagt. Den indeholder alle typer af oplevelser og i kommer forbi alle de klassiske ikoner.
Hej rene
Kæresten og jeg har netop læst ovenstående artikel, men er stadigvæk lidt i tvivl… Vi påtænker at tage til USA i august og vil i den forbindelse køre rundt i Californien i ca. 18 dage, jeg har i den forbindelse argumenteret for at vi skal leje en cabriolet til turen. Men ja efter at have læst ovenstående er jeg meget i tvivl om det er helt åndsvagt mht bagagepladsen? Bliver formodentlig en Chrysler Sebring cabrio vi ender med…
Vh jef
@ Jef
I kan altid have bagagen da i kan tage bagsædet i brug (undgå hardcase kufferter), så spørgsmålet om en cabriolet bør ikke være bagagepladsen, men om det er den bedste bil til turen – og det er det i Californien.
Hej Rene´ – meget meget fin side her – Vi er 6 der skal afsted og har lejet en 7 pers. minivan
Chrysler Town & country – der er nok ikke plads til vores bagage?
Hvad med en Chevrolet surbugan – en stor v8 med plads til 7 og 5 i baggage – men den sluger vel mere benzin end antal passagerer?
vh
Poul Erik Jensen
@ Poul Erik
Tak for ros.
Korrekt i ikke kan være i en Grand Caravan med bagage.
Chevy Suburban eller GMC Yukon XL (som er samme bil) burde være stor nok, men ikke muligt at bestille præcis de modeller. Kun størrelsen/kategorien og så håbe på bilerne er der. Alternativerne er lige lidt mindre og så kan bagagepladsen blive en udfordring. Under alle omstændigheder vil jeg anbefale at i ikke alle pakker i hard case kufferter, for så kan i ikke modellerer det ind.
Jeg vil ikk ebekymre mig om benzinen i denne sammenhæng. Jo den er tørstig, men benzin er billig i USA og samlet set billigere end hvis i skal i to biler.