Corpus Christi og havnerundfart

En dag med dis, kørsel på stranden, delfiner i havnen og endeligt 35 grader og høj solskin. Men også en masse døde insekter.

23. marts, 2013

Lav sigtbarhed ved stranden

Det var en smule deprimerende at kigge ud af vinduet til morgen. Der hang en tyk dis og alt det idylliske fra dagen før var væk.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-1

Jeg havde udset mig en havnerundfaet dagen før, så skulle blot være inde i Corpus Christi kl 11:30. Det betød der var tid til en stor morgenmad på hotellet. Boede på en Comfort Suites, så der var alt hvad jeg havde behov for, inkl. omeletter.

Jeep på stranden

Inden jeg kørte mod Corpus Christi tog jeg min Jeep med ned til vandet. Det er en stor og bred strand, så du må gerne tage din bil med derned. Havde set flere dagen før og tog nu selv turen frem og tilbage på stranden. Havde været lidt sjovere en varm solskinsdag, men dette var fint til at få prøvet min Wrangler lidt af.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-10

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-2

Dagen før havde jeg set en prøve kræfter med det bløde sand i en Ford Fusion og måtte skubbes fri. Det var dog ikke noget problem for min Jeep og satte heller ikke 4-hjuls trækket til.

bass_pro_corpus_christi_roadtrip_2013-24

Fugleliv i havnen

Mens jeg ventede på 11:30 inde på marinaen knipsede jeg lidt lokalt dyreliv.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-15

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-14

Kommer altid til at tænke på Julia Roberts og Denzel Washington når jeg ser pelikaner i denne del af USA.

Øjebæ på havnen I Corpus Christi

Varmen havde meldt sig men solen kunne ikke brænde igennem skyerne og disen, så udsigten fra sejlturen var ikke super idyllisk. Tror nu ikke sollys ville hjælpe særlig meget på den øjebæ der står i første række på havnen.

corpus_christi_bank_roadtrip_2013

En af Columbus´ skuder

For ti dollars kan du få en time på vandet og det er perfekt til at se de attraktioner som byen har at byde på fra vandet. En af dem er en kopi af et af de skibe som Columbus sejlede fra Spanien til USA med. Ikke så stort som du måske tror.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-3

Delfiner

En attraktion på turen som ikke var planlagt var fire legesyge delfiner. Vores guide ved godt der er delfiner i bugten, men de lover ikke noget inden afgang, da det langt fra r hver gang de dukker op.

dolphins

USS Lexington

Fra delfinerne lidt ude i bugten sejlede vi ind til USS Lexington. Et hangarskibs fra anden verdenskrig der fungerer som museum i dag. Jeg har været ombord på det der ligger på Manhattan, NY, så sprang dette over.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-25

hangarskib_fly

Corpus Christi Habor Bridge

Hangarskibet er stort, men det største vartegn byen har, er den kæmpe bro der krydser havnen. Højden skyldes den megen trafik af store skibe som skal ind i olie- og kemikalie havnen. Der måtte vi ikke sejle ind. Siden 9/11 er der lukket for adgang uden tilladelse til den del af havnen. Vælger man alligevel at sejle under broen, så venter der en heftig bøde.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-27

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-28

Mod sol og varme

Efter en time på vandet kørte jeg mod Del Rio. Væk fra kysten og disen og ind mod solen og mere varme (ramte 95f i dag – 35 grader).

Dejligt med få trafikanter

Det var en længere tur på brede, let trafikeredes interstates og lange lige stræk på landeveje hvor der var længere mellem bilerne.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-4

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-5

Masser af døde insekter

Pga. den kasseformede bil, så omkommer der desværre en masse insekter på forruden. Endnu flere når hastighedsgrænsen er 70-75 mph.
Det betyder billederne ud af forruden ofte har lidt pletter på sig. Det er ikke kameraets skyld 😉

forrude_insekter

Antikbutik i Uvalde

En af de gange jeg stopped for at strække benene og fjerne insekter fra forruden, slappede jeg lidt af på byens torv og kiggede indenfor i det der lignede byens eneste aktive butik.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-29

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-31

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-8

Burger og øl i Del Rio

Jeg ankom til Del Rio sidst på dagen. Det er den sidste store by (33.000 indbyggere) inden “det store ingenting” nede ved Big Bend National Park.

Jeg fandt et motel tæt ved en Walmart (skal provianterer mad til mine dage i ørkenen) og så lå der en burger restaurant med en bar, hvor jeg koblede lidt af efter en lang dag bag rattet.

corpus_christi_rundtur_roadtrip_2013-12

Lake Powell

Efter en dag med solopgang ved Grand Canyon, dybe kløfter, floder og broer, sluttede vi af med en tur på Lake Powell.

Wigwam motel på Route 66

Den første af flere specielle overnatninger på vores roadtrip og helt sikkert en af de mere specielle på Route 66. Ikke hver dag man har mulighed fr at overnatte i en teepee.