Shasta Dam og Klamath Falls

En kort transport-dag mellem Redding og Klamath Falls bød på en stor dæmning og hyggelige småbyer.

Research efter oplevelser

Efter en lang dag og tøjvask dagen før tog vi en rolig dag med få stop og færre kilometer.

Der var ikke de store ting planlagt inden afgang fra Redding. Vi brugte morgenen på en stor morgenmad og google ruten op til Klamath Falls.

På nær et par småbyer, hvoraf jeg var blevet anbefalet en hjemmefra, Mt. Shasta, så lå der ikke det store på vejen. Jeg fik dog opsnuset en dæmning, som kun lå en lille afstikker væk.

Shasta Dam

Vi havde set dæmninger før, både Hoover og Grand Coulee Dam – sidsnævnte er større end Hoover, men det er nogle utrolige bygningsværker og man kan som regel komme helt tæt på, så vi tog afstikkeren.

Efter en kort tur væk fra den store vej kom vi op til Shasta Dam Visitor Center. På vejen havde vi fået et par glimt af dæmningen lidt fra oven og den ser nu imponerende ud i landskabet, selvom det er en stor menneskeskabt betonklods.

September var lidt udenfor sæson for områdets attraktioner, så der var kun rundvisning hver anden time, og vi ramte lige præcis skævt ind og ville ikke vente. Vi så en info film fra dæmningen konstruktion og så lidt på udstilingen og dæmningen inden vi tog videre.

I-5 nordpå

Turen videre nordpå mod Klamath Falls gik først via I-5. Vi kunne se Mt. Shasta lige siden dæmningen og der var gode kodak moments flere steder på ruten. Trafikken var sparsom og vi holdt godt med pauser og slappede af.

Burrito i Mt. Shasta

Vi ankom til byen Mt. Shasta omkring frokost. Vi indtog den lille, hyggelige ´downtown´ og fandt en hyggelig lille snask med udeservering – med kig til bjerget.

En joint af en by

Fra Mt. Shasta forlod vi I-5 og kørte af landevejen op mod Klamath Falls. På vejen kom vi forbi en lille by ved navn Weed (ukrudt eller marijuana).

Klamath Falls

Vi ankom sidst på eftermiddagen uden booking på hånden. Havde set på google maps, at der lå et Quality Inn downtown, så tanken var at bo der. Efter at have gået lidt rundt i byen, valgte vi dog at finde noget lidt væk. Der var ikke noget at komme efter i midtbyen, så ingen grund til at betale mere her. Desuden skulle vi shoppe lidt til de næste dages tur, så vi kørte til udkanten, hvor overnatning typisk er billigere og muligederne for mad, supermarkeder mm. er større.

Vildt msnge kryb

Vi fandt et Days Inn, tjekkede ind og slappede af resten af dagen. Da mørket faldt på gik vi rundt om hjørnet til en lokal diner og spiste en lidt kedelig aftensmad. Da vi ville skylle det ned med lidt Ben & Jerry, oplevede vi en afsindig mængde kryb. Heldigvis holdt de sig til de kraftige lyskilder, så vi listede tilbage på værelset og tændte først lyset da vi var sikkert indenfor.

Se et kort over oplevelser i Californien

Jeg har haft rigtig mange oplevelser i Californien gennem årene. Fra Redwood områderne ved statsgrænsen til Oregon, til San Diego ved den Mexicanske grænse. Jeg har samlet dem alle på et kort, så du nemmere kan se hvilke oplevelser der kunne være en mulighed i den del af Californien du skal besøge. Se mere end 150 oplevelser i Californien

Pickup truck Ford F-150 Texas

Pickup truck i Houston

Alt gik fint, men måtte vente lidt på Præsiden Barack Obama, da jeg skulle hente min Ford F-150 pickup truck i Houston lufthavn.